HTML

Babók blogja

Mindenapi életben tapasztalt dolgaimról gondoltam írni :-)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Áfás számla esete a Sárkány Centerben

2011.06.14. 10:21 Babók

 Mielőtt elfejtem a hétvégii kalandom részleteit - bár olyan mély benyomást tett rám, hogy ennek lehetősége egyszerűen elképzelhetetlen -, gondoltam leírom!

Szóval tegnap párommal a Sárkány Center környékén jártunk és gondotam beugrok, venni egy szandit, mert ahol eddig voltam nem nagyon volt 41-es méretű - hiába, nagy lábon élek :-)
Nem tudom ki járt már ott és ki nem, nagyjából olyan mint a józsefvárosi piac a hely, csak épp van fedél a fejünk felett. Rengeteg üzlet, kínai kínai hátán, persze 41-es szandi, ami nekem tetszik egyenlőre nincs. Aztán fél óra karisztolás után rátalátam a kiválasztottra - vagy legalábbis a tesójára, mert tesó volt 41-es méretben, de persze nekem mindig a másik színből kell :-) Rá is volt írva az álom színű, de kisebb méretű tesóra, hogy 3500 ft, felette, meg hogy 3800, de áthúzva - nagy akció :-) Kérdem is az eladót - kínai nőci, 40 felé -, van e 41-es... Oh, hát hogyne volna, hozza is ezerrel...
Felpróbálom, naon jó, bár a pánja passzentos, de majd ki tágul egy picit. Mondom a nőnek, hogy frankó, akkor megvesszük.
Erre párom mondja, hogy kérjünk róla számlát! Néztem nagyokat, hogy minek??? Mondja, hogy jó lesz neki leadni ruhapénz fedezésére.. Csodálkoztam is,  mert már ő rég elköltötte a ruhapénz csekket, nem is lehet itt vele fizetni, de gondoltam ő tudja.
Mondjuk a kínai nőnek, hogy akkor kérnénk áfás számlát! Nagy kerek szemek! Mi van, mit akar Ez?? - gondolhatta magában. Nézett is a szőke, fiatal magyar alkalmazottra, hogy mit akarnak ezek? A csajnak is mondjuk mit akarunk, ő is néz nagyot, de fordítja - mutogatva és hangosan megismétli amit mi mondunk -, hogy "ÁFÁS-SZÁMLA" és közbe rajzol egy téglalapot a levegőbe. Kínai főnök elgondolkodik, aztán elmegy valamerre.. Na erre mi is elgondolkodtunk, hogy itt vagyunk a Sárkány Center közepén, egy halom bevándorlóval körülvéve, néhány éhbéres magyar "alkalmazottal" körülvéve, és áfás számlát szeretnénk.. Párom nagyobb darab ugyan, de hát sok lúd disznót győz ugyebár :-) Várakoztunk kb 10 percet az áfás számlás hölgyeményre, közben azon poénkodtunk egymással, hogy na most biztos jönnek a "biztonságiak" és naon el leszünk törölve a földfelszínéről, vagy elásnak valamelyik sarokba ezek után és társaik..
De ennek ellenére megjelent a főnöknő, lelkesen lobogtatva a számla tömböt, hogy ó hát van ilyen, igaz, hogy az egész placcon egy, de van - kifejezéssel a fején. Oda adja a magyar alkalmazottnak hogy na akkor hajrá, írd meg és húzzanak el ezek innen végre. A csaj közli velünk, hogy jó, akkor párom írja be kinek a nevére legyen a számla, ő be is írja, közben én észrevettem hogy az eladónál úgy van belenyomva a pöcsét, hogy azon se a cégnév nem látható, se az adószám, mert pont a közepén fogyott ki a festék. Mondom a magyar csajnak hogy figyu, nyomjatok már oda egy normális pecsétet, mert nem fogják elfogadni a számlánkat. A csaj néz rám, végül mondja a főnök asszonynak hogy mi van, ő meg néz nagyokat és egy mukkot nem ért. Közben megjelent a főnökasszony palija is, egy kínai fickó személyében. Ő se értette, hogy mit akarok, pedig a csaj most egy kissebb téglát rajzot a levegőbe és mutatta a pecsételés mozdulatát :-) Hiába, azon kívül, hogy "occccóó" és hogy "ezeöccáz" nem igazán tud itt magyarul a főnökség :-)
Közbe párom, mondja hogy jó az, hagyjam ne kekeckedjek ennyire.. Oksa, feladtam. Ezután kérdi a magyar csaj, hogy akkor mennyi is volt a cipő, mondom neki hogy 3500 Ft, el kezdi bele írni a számlába, közbe lép főnökasszony, hogy nem "háomezeöcccáz", hanem "háomezernyoccáz"!!! Néztem is egyet, hogy vajon úgy gondolta-e hogy a 3500 áfa nélkül, áfás számlával meg 3800??? Közbe a magyar csaj a már megírt számlán, fogja és átírja a számot 8-asra...  Na gondoltam, akkor maradok kekec, még engem húzzanak le, mikor soha semmiről nem adnak se blokkot se számlát! Mutatom a szandi tesóján, hogy amúgy oda van írva hogy 3500, ő meg mutatja a 3800-at ami át van húzva. Mondom neki hogy jó, de az le van húzva - biztos ami tuti alapon, hisz kezdem megtanulni a kínai nyelvet - mutatom is az áthúzós mozdulatot :-) Ha már el leszünki ásva mikor kilépünk az épületből nem tök mindegy???
Látta a nő a szemen, hogy ez hülye egy magyar, és bólintott a magyar csajnak hogy akkor legyen 3500. A csajszi erre még egyszer átrajzolta a számot, ezúttal 5-ösre - na ez se sok számlát írt még, gondoltam. Kérdem is tőle, hogy nem szokott senki számlát kérni? Erre mondja hogy ááááá, dehogy! Ő már három hónapja van itt, de ilyen még sose fordult elő. Erre párom - kedvett kapott a kekecséghez -, hogy na és APEH ellenőrök szoktak erre járni? A csaj ránkvetett egy riadt pillantást, és gyorsan körbenézett... Mondja halkan, hogy "Nem!!" Még egy riadt körbenézés, majd méghalkabban hozzáteszi: "Ilyet itt ki se szabad mondani!!!" Majd kezünkbe nyomja a számlát, melyen nem látszik a pecséten az eladó, és át van írva kétszer az összeg...
Hát így megy ez ott, és nem tudom elképzelni, hogy hogy merik ezt nem ellenőrizni a megfelelő szervek.
Érdekes, hogy magyar, becsületes vállalkozásokat, csak azért mert "Józsi" - aki amúgy be van jelentve, nem úgy mint mondjuk itt a magyar lány -, nem írta be magát a jelenlétibe, vagy mert a falusi kisboltba egy fokkal kevesebb van a hűtőbe mint kellene, és hasonló zöldségekért több százezer forintra megbírságolják, tönkretéve ezzel az egész kisvállalkozást, máshol - "ki tudja miért" - ennyire pofátlanul és szemet szúróan tojnak az egészre, tudván, hogy oda aztán soha nem fogja semmiféle ellenőr betenni a lábát. Gondolom, ha mégis, akkor már előre tud róla mindenki, hisz a józsefvárosin, anno mikor volt is ellőrzés, érdekes mód, az összes konténer bezárt... stb.
Gondolom mással is megesett a fenti dolog, vagy ehhez hasonló, és szintén felháborodott, akár reklamált is valamerre, de különös módon, ez nem változik, sőt egyre durvább lesz.
Azóta elhatároztuk, hogy ezek után az összes hasonló boltban fogunk áfás számlát kérni, hogy miért?? Csak azért is! Utólag mondta párom, hogy mindegy mi van a számlán, mert ő nem akarta sehova leadni, csak kiváncsi volt, adnak-e egyáltalán! Úgyhogy azt tanácsolom honfitársaimnak, hogy ha mással nem ezzel harcoljunk! És CSAK AZÉRT IS, de KÉRJÜNK ÁFÁS számlát!!
Ja egyébként, otthon néztem meg a cipő talpát, sikerült vennem egy 40-es szandit :) Azért volt passzentos a pántja :-)

 

1 komment

Címkék: apeh kínai számla

A bejegyzés trackback címe:

https://kekeckedo.blog.hu/api/trackback/id/tr282982571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virágkötőrita · http://www.viragkotorita.hu 2013.03.18. 21:38:56

Ma ugyanígy jártam :) Édességet akartam venni a boltba ahol dolgozom, mindenhol megkérdeztem és hülyén néztek rám. Azt se tudták miről beszélek. Mire végén a 15. édességesnél szóltam, hogy gondban lesznek ha visszajövök. Pasi fut majd jön, hogy nézzem betelt most március 12.-én a számlatömbje. Ezek után mindenhol serényen ütögették a pénztárgépeket.
süti beállítások módosítása